13.10.2013

Bajkowanie w gwarze, w jesiennym nastroju

Akademicka Fundacja „Gaudeamus”, ASPI - Stowarzyszenie Pomocy Osobom z Zespołem Aspergera i Studenckie Koło Literackie WSG przy moim skromnym udziale,  były organizatorami kolejnego spotkania z kociewską gwarą. Obecne, październikowe wydarzenie kulturalne było częścią projektu:  „Gwara  dla małych i dużych, czyli kultura ludowa na wesoło”, współfinansowanego ze środków Miasta Bydgoszczy.


Zadaniem tego projektu jest promocja literatury, czytelnictwa i piśmiennictwa kulturalnego poprzez realizację cyklu imprez, którym tematem przewodnim jest gwara, tożsamość regionalna, kultura ludowa.
W dniu 11 października 2013 przyjęto mnie w Szkole Podstawowej nr 65 w Bydgoszczy przy ulicy Duracza 7. Tym razem spotkałam się z dziećmi z I klasy integracyjnej.






Podczas spotkania przeczytałam dzieciom bajkę Bernarda Janowicza pt. "Kuronek i kokoszka" i w kontekście tej bajki przeprowadziłam z dziećmi pogadankę utrzymaną w temacie bajki. 
Na koniec ze świeżo zebranych liści klonowych zrobiliśmy wspólnie piękne różyczki. Dzieci z wielkim zaangażowaniem robiły herbaciane kwiatki.