20.08.2012

Sukienka dla Mateczki



        Od wielu dni spędzam czas nad haftem malarskim. Samo wyszywanie nigdy nie sprawiało mi kłopotów, jednak ten rodzaj haftu wymaga nieco więcej cierpliwości. Wystarczy jedno nieudolne ułożenie niteczki i cała praca może być na marne.
Najtrudniej wyszywa się twarz, tu już potrzeba układać jedną nitkę w kilkunastu odcieniach beżu w taki sposób, by jak najbardziej oddać ludzkie rysy twarzy. Problem stwarza również wyszywanie nitką złotą lub srebrną, jest to bowiem cienka niteczka jedwabna, owinięta delikatną blaszką, która się zsuwa podczas przeciągania jej przez materiał. 
Nie jest to mój pierwszy haft malarski, wcześniej wyszywałam już obrazy z Janem Pawłem II  oraz Madonny, głównie polskie. Matka Boska Królowa Polski, którą haftuję obecnie, po raz pierwszy dostała ode mnie sukienkę w 2002 roku.

MB Królowa Polski - 2002 rok, haft Bożena Ronowska.




Madonna nad którą obecnie pracuję

Tak wyglądała kilka dni temu...