28.09.2012

Jesień na Pałukach, czyli w świecie kultury ludowej.


      W dniach 22 i 23 września w Żninie odbyły się coroczne uroczystości, na które przyjeżdżają twórcy ludowi z terenu całego województwa kujawsko-pomorskiego. 
Trzydziesta siódma Jesień  na Pałukach zgromadziła tutaj nas wszystkich.
I ja tam byłam. 
Jadąc do Żnina przejechałam przez trzy regiony etnograficzne. 
Wyjeżdżając z Kociewia, podróżowałam przez Kujawy, Krajnę aż na Pałuki. 


Zjazd Twórców ludowych i jarmark organizowany jest przez Żniński Dom Kultury. Te żnińskie zjazdy to przede wszystkim okazja do spotkań ze znajomymi, również sposobność do wymiany zdań i doświadczeń. Wielu twórców ludowych poza wieloma wrażeniami i niezapomnianymi wspomnieniami, przywozi do domu nagrodę Marszałka Województwa Kujawsko-Pomorskiego. 
Ja również, nieprzerwanie od 2006 roku.


Poniżej fotorelacja z jarmarku: